Nákladný vozeň G MÁV (r. v. 1909, výrobca Ganz Budapešť, s ručnou brzdou) je dvojnápravový krytý nákladný vozeň s konštrukciou spodku i kostry skrine z navzájom znitovaných oceľových valcovaných profilov a ložnou váhou pravdepodobne 10 t. Obklad skrine s jedným párom posuvných dverí je vyhotovený z vodorovne uložených perejok z mäkkého dreva (obklad kostry dverí pozostáva z perejok uložených zvislo). Rázvor vozňa je 4,0 m. Prostredníctvom listových pružníc a dvojdielnych klzných ložísk vozeň spočíva na nápravách s valcovanými obručovými kolesami. Tiahlo vozňa je priebežné. Podlaha vozňa je zhotovená z priečne uložených fošní. Kostra strechy je vyhotovená z profilovej valcovanej ocele s drevenými kružinami, dreveným debnením a krytom z pozinkovaného plechu. Nárazníky sú štvorpätkové tyčové. Charakteristickým znakom vozňa je brzdárska plošina na úrovni podlahy vozňa. Na svoju dobu ide vzhľadom na kovovú kostru skrine o pomerne moderný vozeň. Na pozdĺžniku vozňa sú vyrazené čísla používané u SŽ 12202 a u ČSD 1-64011. Predmetný vozeň bol získaný do zbierok MDC k 10.8.1999 od Správy energetiky a elektrotechniky Vrútky, kde bol používaný ako dielenský. V súčasnosti je umiestnený v depozitári MDC Vrútky. Je zverený do starostlivosti Spolku výhrevne Vrútky a slúži ako skladový vozeň.
Vyhľadávanie
Prezentácia
Zbierka
Sponzori stránky & reklama
Najbližšie podujatia - Január 2011
29.06.2024 | 140 rokov trate Topoľčany - Veľké Bielice |
27.07.2024 | Letný parný deň v Železničnom múzeu SR Bratislava východ |
31.08.2024 | Zvolen 2024 |
07.09.2024 | Drezinový deň v Železničnom múzeu SR Bratislava východ |
12.10.2024 | Ukončenie sezóny v Železničnom múzeu SR Bratislava východ |