Opravu rušňa do prevádzkyschopného stavu vykonávajú od začiatku roku 2014 členovia Klubu priateľov histórie železničnej dopravy Bratislava. Postupne prebieha demontáž jednotlivých častí rušňa (k 31.1. boli demontované predovšetkým kotlové obalové plechy, ochozy, stanovište rušňovej čaty, zachovaný ľavý deflektor, piesočník, časti brzdového zariadenia a ďalšie súčiastky). Týmto prácam predchádzala v spolupráci s Ústredným defektoskopickým strediskom VVÚŽ orientačná defektoskopia hnacích a bežných náprav (obruče, osi a čapy) a orientačná defektoskopia vybraných miest na kotli, ktorej výsledky naznačili potrebný rozsah opravy kotla.
K 1.12.2014 bol rušeň rozobratý - demontovný bol kotol, z rámu boli vyviazané hnacie nápravy, predný a zadný podvozok, z rámov podvozkov boli vyviazané dvojkolesia. Postupne sú očisťované a opravované jednotlivé časti. Väčší rozsah opravy si vyžiada zadná bežná náprava.
Fotogaléria
09.07.2014 12:20 | vodnar171 | Rekonštrukcia parného rušňa 399.005
to iste prajem tomuto projektu ktory sa rozbieha nech sa to zdari ako z mazutkou
Vyhľadávanie
Prezentácia
Reštaurovanie
Sponzori stránky & reklama
![]() |
Najbližšie podujatia - Január 2011
10.05.2025 | 115 rokov trate Komárno - Nové Zámky |
17.05.2025 | Noc múzeí a galérií v Železničnom múzeu Bratislava východ |
14.06.2025 | Rendez 2025 - 25. celoslovenský zraz historických železničných vozidiel (trvá do 15.06.2025) |
09.08.2025 | Letný parný deň v Železničnom múzeu SR Bratislava východ |
06.09.2025 | Drezinový deň v Železničnom múzeu SR Bratislava východ |
Aktuálne plagáty
![]() |
![]() |