Reštaurovania rušňa sa ujal Klub historickej techniky Zvolen, ktorému bol rušeň zverený roku 1999. Z rušňa vtedy chýbali viaceré dôležité súčiastky (prevažná väčšina armatúry kotla, roštnice, veko poúvačovej komory, pecné dvierka atď.) a ani rušeň sám nebol v nijak vynikajúcej kondícii (opotrebené obruče, následky násilného poškodenia na ľavom parnom stroji apod.). Ešte v roku 1999 bolo vozidlo kompletne rozložené. Do roku 2003 sa podarilo spoločným úsilím členov klubu, rušňového depa Spišská Nová Ves, ŽOS Vrútky, Zvolen a České Velenice a MDC Bratislava opraviť dvojkolia s výmenou obručí a závesnice. Následne bol vyrobený v ŽOS Vrútky nový popolník. V období 2005/2006 uskutočnila firma OKV Martin na svojom pracovisku v bývalom depe Vrútky záväz spodku rušňa. V júni 2006 bol rám rušňa už na vlastných kolesách dopravený do Zvolena, kde v súčasnosti pokračuje jeho kompletizácia. Na konci roku 2006 odovzdali ŽOS Zvolen klubu novovyrobený nosič kotla. Dňa 26.1.2007 bola medzi Klubom historickej techniky Zvolen a ŽSR podpísaná zmluva o spolupráci. V roku 2007 bol do OKV Vrútky prevezený kotol rušňa na opravu. V marci 2007 boli na rušeň dosadené opravené spojnice. V súčasnosti sa pripravuje montáž skompletizovaného posúvača, pracuje sa na montáži brzdovej sústavy a členovia klubu vyrábajú zadné veko pravého parného stroja nakoľko pôvodný bol prasknutý.
Podrobnejšie informácie o reštaurovaní sú uvedené na webových stránkach Klubu historickej techniky Zvolen www.kht.sk.
Fotogaléria
Zatiaľ nebol pridaný žiadny príspevok. Pridajte ho ako prvý.