Motorový vozeň M 131.1546 (r. v. 1956, výrobca Tatra Studénka, výrobné číslo 54 209), je ľahký dvojnápravový motorový vozeň určený pre osobnú dopravu na miestnych železniciach. Poháňa ho vzduchom chladený nepreplňovaný dvanásťvalcový vznetový motor Tatra T 301. Hnaciu nápravu poháňa prostredníctvom mechanickej, pneumaticky radenej štvorstupňovej prevodovky typu Mylius. Konštrukcia motorového vozňa bola inšpirovaná úspechom nemeckých motorových vozňov typu MAN s prevodovkou Mylius, prevádzkovaných na území Čiech v období Protektorátu Čechy a Morava. Prototyp prevzali ČSD od firmy Tatra Kopřivnice dňa 26.6.1948. Táto firma sa stala výrobcom prvej 340-kusovej série, ktorej výroba bola ukončená roku 1951. Druhú sériu (inventárne čísla 341 – 549) vyrobila v rokoch 1954 – 1956 vagónka Studénka, Celkovým počtom vyrobených kusov sa rad M 131.1 stal najpočetnejšou sériou motorových vozňov ČSD. Boli tiež nanajvýš spoľahlivé – v pravidelnej prevádzke slúžili až do začiatku 80. rokov 20. stor. Predmetný motorový vozeň M 131.1546 (po 1.1.1988 by získal označenie 801.546-3) bol získaný od SŽTS Zvolen stredisko Levice prevodom ku dňu 4.8.1998. Neskôr bol prevezený do Vrútok, kde ho v súčasnosti členovia Klubu železničných modelárov Vrútky postupne uvádzajú do prevádzkyschopného stavu.