Reštaurovaniu parného rušňa sa venuje Klub železničnej nostalgie Bratislava východ od augusta 2010. Práce sa v prvom rade sústredili na opravu tendra 923.003. Ten bol postupne zvnútra zbavený nánosov blata, vyčistený a mechanicky zbavený hrdze. Z vonkajšej strany boli steny tendra opieskované. Ďalej boli vymenené spodné oblúky vodného priestoru, ktoré boli napadnuté koróziou, miestami boli prehrdzavené úplne. Zároveň prebehlo očistenie rámu a jeho náter základnou farbou, boli očistené podvozky vrátane dvojkolí. Prebehla demontáž zvyškov brzdového ústrojenstva, použiteľné časti boli zrenovované. Tažné ústrojenstvo bolo demontované, očistené a ošetrené základným náterom, nárazníky zachované na tendri boli demontované a podarilo sa získať a zrenovovať nárazníky pôvodného typu. Vo vnútri vodného priestoru prebehla výmena skorodovaných vlnolamov a jednotlivých vystužovacích prvkov za nové, ktoré budú môcť slúžiť pôvodnému účelu. Ďalšie práce sa budú sústreďovať na dokončenie vnútornej konštrukcie vodného priestoru a nasledovať bude oprava stien vodného a uhoľného priestoru. Takisto by mala prebehnúť renovácia podvozkov, ktoré by mali byť neskôr vrátené späť pod tender 930.003 a zamenené za pôvodné podvozky tendra 923.003.
Práce na rušni 387.017 mali doteraz charakter demontáže menších súčastí a ich postupnú renováciu. Na jeseň 2013 prebehla v spolupráci s Ústredným defektoskopickým strediskom VVÚŽ orientačná defektoskopia (čapov, osí a obručí) bežných a hnacích dvojkolesí rušňa.
Viac informácií o priebehu opravy môžete nájsť TU.
Fotogaléria
09.07.2014 12:17 | vodnar171 | Rekonštrukcia parného rušňa 387.017
pekne treba zachovat historiu pre nasu mladu generaciu keby sa dalo ak mi to zravotny stav dakedy dovoli sa pridak kvam železnica bola mojim druhym domovom