SK (N)
 

486.008

 

Parný rušeň 486.008/935.0127 (r. v. 1938, výrobca Škoda, výrobné číslo 568) je trojvalcový trojčitý rýchlikový parný rušeň na prehriatu paru s usporiadaním náprav 2´ D 1´ a prívesným tendrom. Je jedným z 9 výkonných trojvalcových rýchlikových rušňov, vyrábaných v rokoch 1933 - 1938 lokomotívkami Škoda a ČKD pre trakčne náročnú trať štrbskej rampy medzi Liptovským Mikulášom a Spišskou Novou Vsou. Boli prvým rušňovým radom ČSD s usporiadaním náprav 2´ D 1´ a súčasne tiež najväčšími a najvýkonnejšími medzivojnovými rýchlikovými rušňami ČSD. Po vojne boli rekonštruované dosadením mechanického prikladača, montážou výfukového zariadenia Kylchap a ďalšími úpravami. Dojazdili v RD Bratislava hl. a po elektrifikácii bratislavského uzla boli v rokoch 1969 - 1971 všetky vyradené. Predmetný rušeň 486.008 absolvoval technicko-bezpečnostnú skúšku dňa 29.6.1938 zostal po vyrobení v Prahe a bol využívaný na vozbu rýchlikov na tratiach Praha - Česká Třebová a niekedy i Praha - Drážďany. Od roku 1949 je už na Slovensku a okolo roku 1960 sa presúva do Bratislavy. Zrušený je dňa 7.5.1971 výnosom 42044/71. Dňa 28.7.1971 je odovzdaný podniku Banské stavby, ktorý ho na prelome 70. a 80. rokov používal v svojom podniku v Prievidzi. Tu bol na začiatku 80. rokov získaný Fakultným výborom SZM SjF SVŠT. Do zbierkového fondu sa dostal dňa 1.11.1983. Okolo roku 1996 bol dopravený z RD Bratislavy východ do RD Vrútky, kde poslúžil, ako zdroj súčiastok pre sprevádzkovanú 486.007. Na rušni prebehla konzervácia vo firme OKV Martin. Následne bol prevezený do Bratislavy a uložený v depozitári MDC Bratislava východ.


Vyhľadávanie



Prezentácia



Zbierka



Sponzori stránky & reklama

LTE Logistik a Transport Slovakia s.r.o.


Najbližšie podujatia - Január 2011


27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31



Linky na iné stránky