Tender 512.153 (vodný vozeň V - 173 ČSD)
Tender 512.153 (výrobca Lokomotiv-Fabrik Wiener Neustadt, rok výr. pravdepodobne 1885) je predstaviteľ trojnápravových nitovaných tendrov vyrábaných v rokoch 1870 - 1892 lokomotívkou vo Viedenskom Novom Meste pre Košicko-bohumínsku železnicu. Určené boli pre dvojčité nákladné rušne radov IIIb 1,2,3 a 4 KBŽ, neskôr u ČSD boli označené 313.3 a 313.6.
Tender má vonkajší rám, ktorý spočíva prostredníctvom listových pružníc a dvojdielnych klzných ložísk na nápravách s obručovými lúčovými kolesami. Nitovaný rám je tvorený z dvojitých plechových postranníc, ktoré sú navzájom pospájané priečnymi výstuhami a vodojemom. Na zadnom čelníku je narážacie a ťažné ústrojenstvo, predný niesol spriahadlovú skriňu a odrazníky. Rázvor tendra je 3,16 m. Na ráme je skriňový nitovaný vodojem, vnútri vodojemu je päť perejníkov. Otvor do vodojemu je v zadnej časti uholného priestoru. Strop vodojemu je zošikmený a tvorí spodnú časť uholného priestoru. Na prednej časti rámu sú schodíky pre prístup na stanovište rušňa, na zadnej časti rámu za vodojemom bývala nitovaná skrinka. Tender je vybavený ručnou brzdou, pôsobiacou na všetky nápravy.
Predmetný tender bol v prevádzke spojený s rušňom 313.619, ktorý doslúžil na prelome 40. a 50. rokov 20. storočia. V roku 1955 bol rekonštruovaný na vodný vozeň V - 173, pričom mu bolo dosadené ťažné a narážacie ústrojenstvo aj na predné čelo, odstránená bola skrinka zo zadnej časti rámu, dosadené bolo potrubie priebežnej brzdy. Takto upravený tender bol priradený k parnému nehodovému žeriavu č. 134 z domovskej stanice Žilina. Z prevádzky bol vyradený v 70. rokoch 20. storočia. Do zbierok MDC bol získaný ku dňu. 1.1.1984 prevodom z RD Žilina. V roku 2006 bol silami MDC uvedený do vystavovateľného stavu a bol umiestnený do expozície vodárenstva v Železničnom múzeu Bratislava východ.