Nákladný vozeň Gf KKStB (r. v., výrobca a výrobné číslo je neurčené) je dvojnápravový izotermický vozeň s konštrukciou spodku z navzájom znitovaných oceľových valcovaných profilov, rázvorom 4,5 m, vlastnou váhou pravdepodobne 14,6 t a ložnou váhou pravdepodobne 10 t. Kostra skrine je drevená, v rohoch vystužená rohovými stĺpikmi z valcovanej ocele. Vonkajší obklad skrine s dvoma pármi krídlových dverí (využívajúcich celú výšku bočnice) je vyhotovený zo zvislo uložených perejok z mäkkého dreva. Vnútorný obklad skrine je vyhotovený z perejok uložených vodorovne. Ten je ďalej zvnútra vozňa pokrytý pozinkovaným plechom, v špárach zaletovaným. Priestor medzi dvoma drevenými obkladmi je vyplnený izolačným materiálom. Dvojitá podlaha vozňa je zhotovená z priečne uložených fošní a takisto je pokrytá plechom. Kostra pomerne vysoko vyklenutej strechy je vyhotovená z profilovej valcovanej ocele s drevenými kružinami, dreveným dvojitým debnením s vrstvou izolačného materiálu a vonkajším krytom z pozinkovaného plechu. V čele vozňa bez brzdy je umiestnený otvor s vekom na vkladanie ľadu (nádoby na ľad a ich odvodnenie sa na predmetnom vozni nezachovali). Pre zavesovanie mäsa slúžia priečniky z pozinkovanej ocele (háky sa už nezachovali). Ventiláciu vzduchu pôvodne zabezpečoval nasávač, umiestnený na streche vozňa približne v strede jeho dĺžky. Odsávanie vzduchu zabezpečovali vetráky typu Torpedo, umiestnené na streche vozňa na jeho koncoch; ich sacia rúra bola spustená nad podlahu vozňa (na predmetnom vozni ale už tieto zariadeni neexistujú). Prostredníctvom listových pružníc a jednodielnych klzných ložísk, vedených lisovanými rázsochami vozeň spočíva na nápravách s valcovanými obručovými kolesami. Nárazníky sú štvorpätkové tyčové. Tiahlo vozňa je priebežné. Vozeň je vystrojený ručnou brzdou obsluhovanou z plošiny (ktorá vznikla pravdepodobne po odstránení vyvýšenej brzdárskej búdky) a sekundárne i tlakovou brzdou sústavy Božič. Ide o špeciálny železničný vozeň, určený pre prepravu mäsa, ktoré vyžaduje pre zachovanie svojich hodnôt chlad (okolo 5 °C) a ventiláciu vzduchu. V porovnaní s vozňami na prepravu piva majú väčší zásobník ľadu, keďže jeho spotreba je vyššia (straty spôsobené výmenou vzduchu vo vozni, nižšia požadovaná teplota). Vzhľadom na skutočnosť, že predmetný vozeň svojimi hlavnými rozmermi zodpovedá chrakteristickému typu vozňa na prepravu mäsa KkStB, publikovanému v roku 1914 (na výkrese sú síce ešte kované rázsochy a otvory pre vkladanie ľadu na streche vozňa, avšak rázvor 4 500 mm, dĺžka cez nárazníky 8 835 mm a dĺžka skrine 7 030 mm zodpovedajú predmetnému vozňu), možno za dobu jeho stavby považovať obdobie konca 1. svetovej vojny (kedy sa už používali lisované rázsochy). Číslo napísané farbou a pomerne dobre čitateľné na ľavej strane oboch pozdĺžnikov (ČSD 5-16044) prislúcha pomerne malému počtu (cca dvesto kusov) vozňov radu Lm prevzatých po KKStB v číslovacom pláne nákladných vozňov ČSD z roku 1935. Vozeň doslúžil ako pomocný vozeň TD Nymburk pod číslo 72 263. V súčasnosti je uložený v depozitári MDC Bratislava východ.



