Nádržkový dvojnápravový vozeň R MÁV (r. v. 1902, výrobca Weitzer János Gepgyár Arad, výrobné číslo neurčené) je špeciálny nákladný vozeň určený na dopravu tekutých ropných produktov s mernou hmotnosťou 0,78 – 0.98 kg/l. Ložná hmotnosť vozňa s objemom kotla 170 hl je cca 15 t. Jeho pojazd je skonštruovaný z navzájom znitovaných oceľových valcovaných profilov. Rám vozňa spočíva prostredníctvom listových pružníc a dvojdielnych klzných ložísk, vedených kovanými rázsochami, na nápravách s obručovými kolesami a kotúčmi s liatymi hviezdicami. Tiahlo vozňa je priebežné. Nárazníky sú štvorpätkové tyčové. Valcová plechová nádoba má nitovanú konštukciu s dvojradovým nitovaním. Na jej chrbte je v strede dĺžky kotla umiestnený plniaci dóm s prielezom. Vo veku dómu je inštalovaný odvzdušňovací nástavec. Vypúšťacie ústrojenstvo je tvorené ventilom na bruchu kotla, jeho ovládacie vreteno a koleso je umiestnené pod vekom dómu. Pod ventilom je umiestnené priečne potrubie, rozvádzajúce vypúšťanú kvapalinu na obe strany vozňa. To je na oboch stranách ukončené kohútom a závitom pre napojenie hadice. Pre výstup obsluhy k dómu má vozeň na oboch stranách schodíky, zábradlie a plošiny. Nádrž je na ráme vozňa uložená prostredníctvom pozdĺžnych uholníkov, prinitovaných na kotol. Vozeň je vystrojený ručnou brzdou ovládanou z brzdárskej plošiny a potrubím tlakovej brzdy. Na ráme predmetného vozňa sú vyrazené čísla 502766, 551213 i 569152. Podľa publikácie „Soukromé vozy nákladní, zařaděné do obozu Čsl. státních drah k 31.5.1930“ zodpovedá číslo 551213 označeniu vozňa medzi 1. a 2. svetovou vojnou (zaraditeľom bolo firma „Apollo“ rafineria minerálnych olejov úč. spol. Bratislava). Prvé číslo (502766) je pravdepodobne označením vozňa pred rokom 1920, číslo 569152 niesol vozeň pravdepodobne po roku 1949. Doslúžil pod číslom SV 39 071 ako sklad nafty vo Vozebnej stanici ČSD Zlaté Moravce. Vozeň je umiestnený v expozícii Železničného múzea Bratislava východ.