SK (N)
 

Nd ČSD, r. v. 1938 (3-37645)

 

Nákladný vozeň Nd ČSD (výrobca Královopolská strojírna Brno, výrobné číslo 16 221, rok výroby 1938, ez ručnej brzdy) je dvojnápravový nízkostenný nákladný vozeň s konštrukciou spodku z navzájom znitovaných valcovaných profilov, vystužených vzpínadlami s profilom L. Prostredníctvom listových pružníc a jednodielnych klzných ložísk, vedených lisovanými rázsochami spočíva vozeň spočíva na nápravách s obručovými kolesami a valcovanými kotúčmi. Vozeň má dvojpätkové prinitované nárazníky a nepriebežné ťahadlo. Bočnice (10 dielov) a čelnice sú vyhotovené ako sklopné, proti rozovretiu zaistené záklesnými hákmi. Podlaha vozňa je vyhotovená z priečne kladených borových fošní. Rázvor vozňa je 9 000 mm, dĺžka ložnej plochy 14 770 mm, ložná váha 19 t. Dvojnápravové nízkostenné vozne so zvlášť dlhou ložnou plochou boli ešte v 30. rokoch 20. stor. pri ČSD zvláštnosťou (patrilo sem iba 20 vozňov ÚTD a 100 vozňov BD). Po dlhšej príprave objednali ČSD až na rok 1937 prvú sériu moderných vozňov; objednávku pravdepodobne rozdelili medzi niekoľko vagóniek. V krátkej dobe bolo novovyrobenými vozňami obsadených asi 260 inventárnych čísiel od čísla Nd 3-37500. Pri preznačovaní nákladných vozňov roku 1949 podľa predpisu D 131 dostali predmetné vozne rad Nsk (ak mali klanice), alebo Ns (bez klaníc), pričom význam písmen bol nasledovný: N – nízkostenný (výška stien menšia, ako 80 cm), k – klanice, s – dvojnápravové špeciálne vozne (u otvorených ložná dĺžka 12 m a viac). Predmetný vozeň bol po prevzatí zaradený do evidenčného stavu ČSD pod označením Nd 3-37645. Doslúžil ako pracovný vozeň Drahstavu v RD Bratislava hl. pod číslom ZP 6381. Vozeň je zverený do starostlivosti Albatrosklubu Bratislava.


Vyhľadávanie



Prezentácia



Zbierka



Sponzori stránky & reklama

LTE Logistik a Transport Slovakia s.r.o.


Najbližšie podujatia - Január 2011


27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
30



Aktuálne plagáty




Linky na iné stránky