Prívesný vozeň č. 12 TEVD (Tatranských elektrických vicinálnych dráh; rok výroby 1908, výrobca Ganz Budapest) je jedným z prvých dvoch osobných vozňov (č. 11 a 12 TEVD), vyrobených pre tatranskú elektrickú železnicu tesne po ukončení výstavby jej prvého úseku z Popradu do Tatranskej Lomnice (osobná doprava sa tu začala 20.12.1908). Obidva vozne boli rozmerovo zhodné s prvými elektrickými motorovými vozňami (č. 1 – 3 TEVD, neskôr EMU 28.0). Mali však skriňu v letnom otvorenom prevedení. Spodná polovica bočnica bola v dĺžke oddielu tvorená zčasti iba drôtenou sieťou. Strechu niesli drevené stĺpiky, doplnené zhrnovacou plachtou pre prípad nepriaznivého počasia. Stena medzi oddielom a plošinou bola v obvyklom prevedení s oknami a dvermi pre aspoň čiastočnú ochranu cestujúcich pred vetrom počas jazdy. Neskôr boli obidva vozne upravené na zatvorené a v 50. rokoch 20. stor. absolvovali druhú rozsiahlu prestavbu vozňovej skrine. Z prevádzky boli vyradené roku 1969 (vtedy boli označené ako Blm/u 780 a 781). Predmetný vozeň (č. 12, potom Blm/u 781, napokon El/u 41 279) doslúžil ako montážny vozeň popradského Elektroúseku – na tento účel bol prestavaný roku 1971.