Elektrická motorová jednotka EMU 89.003 (výrobca ČKD Praha, n.p., závod Tatra Smíchov, výr.č. 157 367, r. výr. 1969) je zástupcom trojčlánkových elektrických motorových jednotiek, ktoré od začiatku 70. rokov 20. storočia zabezpečovali prakticky všetku dopravu osôb na tratiach Tatranských elektrických železníc, pričom nahradili nevyhovujúce staršie elektrické motorové vozne. V rokoch 1963 až 1970 ich vyrobila Vagónka Tatra Smíchov v spolupráci s ČKD Tatra v počte 18 kusov. Z prevádzky boli vyradené až začiatkom 1. dekády 21. storočia v súvislosti s príchodom nových elektrických jednotiek typu GTW 2/6.
V súlade s požiadavkou zvýšenia rýchlosti prepravy, kultúry cestovania a kapacity vozidiel bola jednotka konštruovaná ako trojčlánková s usporiadaním podvozkov Bo‘ Bo‘ Bo‘ Bo‘ zohľadňujúca špecifiká úzkorozchodnej trate s malými oblúkmi. Prevedenie vychádza z električiek ČKD typu T3. Jednotlivé články sú zvarené z lisovaných profilov a oplechované. Zaoblené čelá sú laminátové, v spodnej časti vystužené oceľovými profilmi. Každý článok má jeden veľkopriestorový oddiel, pričom jeden čelný článok má nástupný priestor so 7 sklopnými sedadlami, oddiel so 40 sedadlami a stanovište rušňovodiča, v druhom čelnom článku je nástupný priestor so 7 sklopnými sedadlami, oddiel s 32 sedadlami, batožinový oddiel a stanovište rušňovodiča a stredný článok má len oddiel so 48 sedadlami. Jednotlivé články sú pomocou otočných čapov uložené na kolískach dvojnápravových podvozkov. Konce susedných vozňov sú na vnútorných podvozkoch uložené obdobne, ale kolísky majú odlišnú konštrukciu. Primárne vypruženie je pomocou gumokovových dosiek vložených medzi ložiskovú skriňu a rám podvozku, sekundárne vypruženie podvozku je pomocou dvoch trojíc vinutých pružín. V podvozkoch sú pozdĺžne uložené trakčné motory s výkonom 8 x 40 kW, z ktorých sa krútiaci moment na nápravové prevodovky prenáša prostredníctvom teleskopických hriadeľov. Jednotky sú vybavené kontaktnou reguláciou. Na sériovom spojení trakčných motorov je 15 jazdných stupňov, na sérioparalelnom 11 stupňov a 4 šunty. Elektrická výzbroj je umiestnená pod podlahou jednotlivých článkov. Jednotky majú priamočinnú a samočinnú brzdu sústavy Dako, elektrodynamickú odporovú brzdu, elektromagnetickú koľajnicovú brzdu a ručnú brzdu. Zdrojom vzduchu je elektromotorom poháňaný kompresor W 115/80. Na každom čele sú umiestnené zosilnené spriahla električkového typu a zásuvky dvojčlenného riadenia.
Predmetná elektrická jednotka EMU 89.003 (po roku 1988 označená 420.953) bola z výroby dodaná 3.1.1969. TBS bola vykonaná dňa 30.4.1969 na trati Poprad – Starý Smokovec – Tatranská Lomnica a ten istý deň bola prevzatá do stavu ČSD. Z prevádzky bola vyradená v roku 2006 ako prevádzkyschopná. V rokoch 2009-2018 bola jednotka prenajatá ŽSR za účelom získania na múzejné účely. Následne bola v roku 2019 odkúpená pre potreby ŽMSR. Umiestnená je v rušňovom depe Poprad-Tatry a zverená do starostlivosti Veterán klubu železníc Poprad, ktorý na nej postupne vykonáva opravu do prevádzkyschopného stavu.