Nákladný vozeň Wa (výrobca Vagónka Tatra, n. p., závod Poprad, rok výroby 1966, výrobné číslo 276 2462, s ručnou brzdou na plošine) je štvornápravový výsypný vozeň s konštrukciou spodku i kostry skrine z navzájom zvarených oceľových valcovaných profilov a ložnou váhou až 54,5 t. Skriňa vozňa je zvarovaná z ocelových profilov a plechov. Dvojnápravové celozvarované podvozky s rázvorom 2,0 m typu 26-2 majú plechové lisované postrannice. Vzdialenosť otočných čapov vozňa je 7,0 m. Vozeň spočíva prostredníctvom listových pružníc a valivých ložísk na nápravách s obručovými kolesami a valcovanými kotúčmi. Tiahlo vozňa je nepriebežné. Podlahu vozňa tvorí výsypné zariadenie so 4 výsypnými klapkami, umožňujcimi vysypanie nákladu mimo koľaje na obe strany. U predmetného vozňa je ručné ovládanie výsypných klapiek. V prepravnej polohe má podlaha vozňa strechovitý tvar s hrebeňom v pôdorysnej pozdĺžnej osi vozňa. Nárazníky sú rúrové so štvorhrannými taniermi. Vozeň má brzdový výstroj Božič. Konštrukcia vozňa pochádza z 50. rokov 20. stor. Jej motívom bolo predpokladané rozšírenie prepravy uhlia po železnici. Snahou bolo vytvoriť veľkokapacitný štvornápravový vozeň s veľkým ložným priestorom (75 m3). Preto nebolo možné uplatniť starú koncepciu priečneho prierezu výsypného vozňa v tvare písmena X a zvolený bol prierez v tvare písmena W (to sa napokon objavilo aj v radovom označení vozňa). Počas 50. rokov bolo dodávaných pre ČSD v priemere necelá stovka vozňov ročne; až v 60. rokoch 20. stor. sa začal vytvárať súvislý park vozňov tohto radu. Ručné ovládanie výsypných klapiek vozňa predurčuje vozeň pre vyprázdňovanie uhlia do krátkych zásobníkov s dĺžkou polovice vozňa (na rozdiel od vozňov pre dlhé zásobníky, vyprázdňovaných pneumaticky – rad Wap). Vozne boli najmä v 70. a 80. rokoch veľmi charakteristickým vozňovým radom ČSD (Železničář 5/1977). Predmetný vozeň niesol po roku 1968 označenie Wa 82 54 657 6 983-4. Vozeň je umiestnený v depozitári MDC Bratislava východ.