Rušeň T 444.0055 (Turčianske strojárne Martin, rok výroby 196?) je predstaviteľom radu, ktorý bol navrhnutý do roku 1959 konštrukčnou kanceláriou ČKD pre dopravu osobných a nákladných vlakov na vedľajších tratiach s povoleným nápravovým tlakom 14 t. Ide o kapotový rušeň s postrannými ochozmi a so stredovou vyvýšenou kabínou rušňovodiča. Hlavný rám je vyhotovený ako zvarenec s dvoma hlavnými pozdĺžnikmi, čelníkmi a nosnými priečkami. Nádrž je súčasťou rámu a v strednej časti ho vystužuje. Dvojnápravové podvozky vedú dvojkolia prostredníctvom kyvných ramien s pružinami v osi dvojkolesia. Skriňa je na podvozkoch uložená prostredníctvom závesiek, prenos pozdĺžnych síl zabezpečujú ojnice. Rušeň je poháňaný dvanásťvalcovým preplňovaným vznetovým motorom K 12 V 170 DR prostredníctvom trojmeničovej hydrodynamickej prevodovky s redukciou a reverzom ČKD H 650 Lr a kardanových hriadeľov. Počas rokov 1962 - 1965 bolo v Turčianskych strojárňach Martin vyrobených dovedna 172 rušňov - okrem dvoch prototypov vyrobených roku 1959 v ČKD Praha. Z tohto počtu bolo 111 rušňov vyrobených pre ČSD, zvyšných 61 strojov bolo určených pre vlečky. Na tratiach ŽSR tento rad doslúžil koncom 90. rokov 20. stor. Predmetný rušeň bol získaný pre zbierky MDC v roku 2000. V novembri roku 2006 bol presunutý do RD Prievidza. V súčastnosti je zverený do starostlivosti Prievidzského parostrojného spolku, ktorý vykonáva jeho opravu do prevádzkyschopného stavu.
Vyhľadávanie
Prezentácia
Zbierka
Sponzori stránky & reklama
Najbližšie podujatia - Január 2011
29.06.2024 | 140 rokov trate Topoľčany - Veľké Bielice |
27.07.2024 | Letný parný deň v Železničnom múzeu SR Bratislava východ |
31.08.2024 | Zvolen 2024 |
07.09.2024 | Drezinový deň v Železničnom múzeu SR Bratislava východ |
12.10.2024 | Ukončenie sezóny v Železničnom múzeu SR Bratislava východ |