Parný rušeň 555.3254 s tendrom 930.3254 (r. v. 1944, výrobca Floridsdorf, výrobné číslo 16 913) je dvojvalcový dvojčitý nákladný parný rušeň na prehriatu paru s olejovým vykurovaním, usporiadaním náprav 1´E a prívesným tendrom. Patrí medzi približne 6 500 nemeckých vojnových rušňov radu 52 DR, vyrábaných počas II. svetovej vojny prakticky všetkými lokomotívkami okupovanej Európy. Išlo o mimoriadne jednoduchú a súčasne i veľmi vydarenú konštrukciu výkonného, ale nenáročného nákladného parného rušňa. Pri ČSD ich po II. svetovej vojne jazdilo 185 kusov pod radovým označením 555.0 a tento počet bol doplnený v rokoch 1962 a 1963 o ďalších 100 trofejných strojov zo ZSSR. Celkom 199 kusov týchto rušňov (všetkých sto trofejných rušňov zo ZSSR a ďalších 99) bolo rekonštruovaných v rokoch 1963 a 1964 na vykurovanie mazutom; tieto rušne pritom boli preznačené na rad 555.3. Na Slovensku boli až do svojho zrušenia začiatkom 70. rokov charakteristické predovšetkým pre okolie Bratislavy - boli umiestnené v RD Bratislava východ. Predmetný rušeň 555.3254 bol pôvodne označený 52 7565 DR. Dňa 21.7.1963 bol dodaný zo ZSSR (v ZSSR označený T?-7565) pre Východnú dráhu do rušňového depa Bratislava východ, kde slúžil ako 555.0254. Následne bol rekonštruovaný v Slovnafte Bratislava, n.p. na vykurovanie mazutom a preznačený na 555.3254, rekonštrukcia bola ukončená 1.12.1963. Dňa 10.12.1963 sa uskutočnila skúšobná jazda na trati Bratislava východ – Senec, do prevádzky bol rušeň odovzdaný k 14.12.1963. Odvtedy slúžil v RD Bratislava východ, kde bol zrušený dňa 27.12.1972 výnosom 27384/72 FMD. Dňa 1.4.1973 bol odovzdaný Pozemným stavbám Bratislava. Tu bol na začiatku 80. rokov získaný Fakultným výborom SZM SjF SVŠT. V októbri 1981 bol prepravený do žst. Bratislava Nivy, potom bol pravdepodobne 1.1.1984 dopravený do RD Bratislava východ, kde sa nachádza až doteraz. Bol použitý ako zdroj náhradných dielov pri oprave rušňa 555.3008.